W Kierunku Szkoły Bez Ocen

W Kierunku Szkoły Bez Ocen

„W kierunku szkoły bez ocen” to roczny pakiet szkoleń wspierających szkoły w rezygnacji z oceny cyfrowej w ocenianiu bieżącym. Szkolenia skierowane są do zespołów nauczycieli zarówno edukacji wczesnoszkolnej jak i dalszych etapów edukacyjnych. 

Celem pakietu szkoleń jest wzmocnienie kompetencji nauczycieli tak, by mogli zastąpić ocenę cyfrową informacją zwrotną i wypracować przejrzyste, jasne dla uczniów, nauczycieli i rodziców uczniów zasady oceniania, zgodne z zapisami prawa oświatowego.

To działanie jest dla Ciebie jeśli

  • Widzisz brak skuteczności oceny cyfrowej w procesie nauczania,
  • nauczyciele i rodzice uczniów poszukują innych rozwiązań w ocenianiu,
  • Szukasz sposobu na wypracowanie dopasowanego dla twojej szkoły  systemu oceniania bez oceny cyfrowej,  zgodnego z prawem oświatowym.
  • Chcesz wzmocnić kompetencje swoich nauczycieli w zakresie stosowania różnych modeli informacji zwrotnej służącej uczeniu się uczniów,
  • Chcesz wzmocnić kompetencje nauczycieli w zakresie komunikacji, organizacji pracy zespołu,
  • Chcesz włączyć wszystkich członków społeczności szkoły do dyskusji na temat oceniania i zrozumienia konieczności takiej zmiany
  • Chcesz wprowadzić w szkole przemyślaną i potrzebną zmianę;

Podstawowy pakiet szkoleń:

01.
Organizacja procesu uczenia się. Jak skutecznie organizować proces uczenia się uczniów na lekcji
02.
Co zamiast ocen cyfrowych?
03.
Metody uczące myślenia – proces uczenia w praktyce

Organizacja procesu uczenia się. Jak skutecznie organizować proces uczenia się uczniów na lekcji

  • Twoi uczniowie nie są aktywni na lekcji.
  • Czujesz się przeciążony/a pracą i sfrustrowany/a brakiem efektów.
  • Twoi uczniowie nie są zmotywowani i nie biorą odpowiedzialności za wyniki.

Korzyści:

  • Poznasz sposoby budowania motywacji wewnętrznej.
  • Uwolnisz się od nadmiernego poczucia odpowiedzialności, które budzi frustrację.
  • Wzmocnisz świadomość o procesie skutecznego uczenia się.
  • Dostaniesz narzędzie skutecznego monitorowania procesu uczenia się.

    Co zamiast ocen cyfrowych ?

    • Chcesz odejść od ocen, ale nie wiesz czym je zastąpić.
    • Stawiasz oceny, a mimo to uczniowie nie uczą się.
    • Uważasz, że ocena cyfrowa nie motywuje.

    Korzyści:

    • Poznasz cele oceniania i jego funkcję.
    • Poznasz przykłady praktycznych rozwiązań na nieocenianie.
    • Dostosujesz do swoich potrzeb formy monitorowania postępów uczniów.

    Metody uczące myślenia – proces uczenia w praktyce

    • Uczniowie są mało zaangażowani na lekcji
    • chcesz, żeby samodzielnie docierali do wiedzy

    Korzyści:

    • Poznasz metody, które uruchomią emocje i zaangażowanie uczniów
    • zbudujesz “bank pomysłów” na efektywne zajęcia z różnych przedmiotów
    • nauczysz się kreatywnie wykorzystywać różne techniki uczenia się
    • zaplanujesz lekcje zgodnie z wymaganiami efektywnego procesu uczenia się

        Szkolenia uzupełniające:

        Bez pakietu edukacyjnego i ocen w klasach I-III
        I warsztat edukacja matematyczna.
        II warsztat edukacja polonistyczna

        • Chcesz wykorzystać pomoce wspierające potrzeby dzieci.
        • Chcesz odejść od pakietu edukacyjnego i kart pracy.
        • Nie wiesz jak zrezygnować z ocen cyfrowych, by motywować dzieci.

        Korzyści:

        • Poznasz efektywne metody realizacji podstawy programowej bez pakietu edukacyjnego.
        • Otrzymasz bank pomysłów – “Co zamiast podręcznika”
        • Dowiesz się jak wzmocnić motywację wewnętrzną dzieci.
        • Wykorzystasz różne pomoce do prowadzenia codziennych zajęć bez podręcznika.
        • Doświadczysz pracy z grupą.
        • Będziesz rozwijać swoją kreatywność.

        Diamentowa trójka efektywnej lekcji (warsztat sobotni)

        • Chcesz, żeby uczniowie angażowali się w lekcje.
        • Nie wiesz jak informować uczniów o bieżących postępach.
        • Chcesz precyzyjnej projektować zajęcia.

        Korzyści:

        • Nabierzesz wprawy w czytelnym określaniu celów lekcji i kryteriów sukcesu.
        • Poznasz modele informacji zwrotnej niewymagające rozbudowanych form.
        • Nauczysz się budować z uczniami cele długoterminowe.