Konferencja ogólnopolska

Co zamiast stopni? Siła informacji zwrotnej

18-19 kwietnia 2024r.

Hotel Arche ul. Zamojska 30 Lublin

Ogólnopolska konferencja „Co zamiast stopni? Siła informacji zwrotnej.” - Fundacja Szkoła bez ocen

Kolejny raz gromadzimy społeczność dyrektorów, nauczycieli,  organów prowadzących i organów nadzoru, którym bliska jest idea oceny bieżącej wspierającej rozwój ucznia i pomagającej im w osiąganiu celów.   wokół ważnego tematu związanego z ocenianiem. Tym razem będziemy analizować i przyglądać się    informacji zwrotnej doświadczając różnych perspektyw jej funkcjonowania. Spotykamy się by wspierać się w zmianie podejścia do oceniania bieżącego, wzajemnie się inspirować, wzmacniać kompetencje w zakresie udzielania informacji zwrotnej.  Spotykamy się by budować i wzmacniać społeczność szkół odchodzących od stawiania stopni.

TERMIN PŁATNOŚCI KOŃCZY SIĘ ZA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

Zapraszamy! Wizyta studyjna, warsztaty, lekcje na żywo, zwinne zarządzanie w praktyce, zarządzanie projektami uczniowskimi na lekcji, sesja pytań i odpowiedzi. Wszystko o informacji zwrotnej. Konferencja inna niż wszystkie. Zwinna konferencja tylko u nas. Fundacja Szkoła bez ocen i Instytut Zwinnej Edukacji.

CZY TA KONFERENCJA JEST DLA CIEBIE?

z całą pewnością TAK, jeśli:

Chcesz dowiedzieć się w jaki sposób za pomocą informacji zwrotnej realizować cele oceniania określone w podstawie programowej.

Jeśli chcesz wzmocnić kompetencje w zakresie pracy z informacją zwrotną.

Jeżeli chcesz zobaczysz lekcje prowadzone zgodne z zasadami nowoczesnego procesu nauczania i udzielania informacji zwrotnej.

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

POZNAJ NASZYCH PRELEGENTÓW

PLAN KONFERENCJI

18 kwietnia 2024

8.30

Zbiórka przy hotelu Arche ul. Zamojska 30 Lublin - dojazd do Opatowa.

10:40

Zajęcia pokazowe w Zespole Szkół nr 2 w Opatowie ( ul. Sempołowskiej 1)
chemia Magdalena Duda, biologia Monika Jaśkiewicz - Wielgus, historia Agnieszka Stefańska, język angielski Agnieszka Grad, geografia Małgorzata Stępień i Małgorzata Kołodziej.

11:35

I. „Przestrzeń na informację zwrotną” czyli jak odejść od wykładu ławek i ciszy. (klasy starsze szkoły podstawowej i szkoły średniej) Joanna Wójtowicz, Aneta Ludwikowska
II. „Bez stopni na przedmiotach artystycznych.” Rozwiązania norweskie, angielskie i irlandzkie. ( szkoła podstawowa, szkoła średnia) Justynka Durszewicz, Milena Sobótka
III. „Informacja zwrotna drogowskazem do osiągnięcia celu przez ucznia.” (klasy młodsze i starsze szkoły podstawowej) Ela Polak, Jarek Durszewicz

12.45

Obiad PODZIAŁ NA GRUPY / Rozmowa przy Rejestrach zadań scrumowych - centrum zwinnego planowania szkoły Małgorzata Szczepańska / Justyna Durszewicz / Jarek Durszewicz.

13.15

Obiad PODZIAŁ NA GRUPY / Rozmowa przy Rejestrach zadań scrumowych - centrum zwinnego planowania szkoły Małgorzata Szczepańska / Justyna Durszewicz / Jarek Durszewicz.

13.45

Spotkanie w auli LO „Cztery poziomy informacji zwrotnej” - wykład. Uporządkowanie informacji na podstawie obejrzanych lekcji i warsztatów - Jarek Durszewicz.

14.10

Sesja pytań i odpowiedzi dyskusja w auli z dyrektorem, nauczycielami, trenerami. Refleksje po zajęciach, warsztatach, wymiana doświadczeń, pytania do nauczycieli i dyrektorów.

15.00

Powrót do hotelu.

16.30

Czas na zwiedzanie Lubelskiej Starówki.

19.30

Dyskusje o edukacji w hotelowej restauracji - herbata, kawa, napoje, przekąski.

19 kwietnia 2024

8.30

Otwarcie konferencji - Jarek Durszewicz, Justyna Durszewicz

8.45

Jarek Durszewicz - Odpowiedzialność za uczenie się uczniów a informacja zwrotna.

9.30

dr Marek Kaczmarzyk prof. UŚ Od stopnia do oceny. Informacja zwrotna - naturalny proces w krzywym zwierciadle instytucji.

10.45

Przerwa kawowa.

11.00

Teresa Ulanowska Niespodziewane korzyści informacji zwrotnej. Czy informacja zwrotna może wspierać rozwój społeczny i emocjonalny?

11.45

dr hab. Joanna Mytnik prof. PG - Feedback zamiast stopni: jak doceniać za wysiłek?

12.30

dr Łukasz Srokowski Jak informacja zwrotna pomaga uczniom w osiąganiu kompetencji.

13.15

Przerwa kanapkowa.

13.45

Anna Szulc Informacja zwrotna w pracy grupowej uczniów - holistyczna ocena postępów.

14.45

dr Przemysław Pieczyński Umiejętne i skuteczne udzielanie informacji zwrotnej w przestrzeni rozwoju psychofizycznego ucznia.

15.10

Podsumowanie konferencji Jarosław Durszewicz, Justyna Durszewicz

CENA
850 zł

Cena zawiera:

18 kwietnia 2024r. – dojazd z Lublina Hotel Arche (Zamojska 30 Lublin) do LO w Opatowie (ul. Sempołowskiej 1 27-500 Opatów) na wizytę studyjną (autokarem), lekcje otwarte, warsztaty, obiad, przyjazd do Lublina pod hotel Arche, wieczorna spotkanie.
– 19 kwietnia 2024r.  – materiały  konferencyjne, przerwy kawowe, przerwa kanapkowa, wykłady i warsztaty
 

Rezerwacji noclegów każdy zainteresowany uczestnik dokonuje indywidualnie. Dla uczestników konferencji przewidziano promocyjne ceny noclegów na hasło „SZKOŁA BEZ OCEN”

Wszelkie sprawy związane z rezerwacją noclegów prowadzi hotel ARCHE Zamojska 30, 20-105 Lublin tel 81 718 02 34

Hotel znajduje się 7 min taxi od dworca PKP i PKS .

We wszelkich sprawach organizacyjnych prosimy o kontakt z Jarosławem Durszewiczem tel. 728 865 802 lub jarekdinstytut@gmail.com

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

KIM JESTEŚMY

Jesteśmy Fundacją Szkoła bez ocen i naszym celem jest inspirowanie do głębokich zmian w obszarze edukacji. Przez ostatnie lata działalności staramy się pokazać nowe podejście, które zastąpi tradycyjny system oceniania i zarządzania w szkołach. 

 

Jesteśmy grupą nauczycieli, dyrektorów, a jednocześnie trenerów, którzy postanowili zrobić coś ważnego dla edukacji. Mamy odwagę mówić prosto o tym co nie działa i posiadamy kompetencje do wspomagania we wprowadzaniu efektywnych rozwiązań w szkołach i przedszkolach. 

 

Posiadamy szerokie doświadczenie w prowadzeniu ogólnopolskich projektów, które mają na celu zmianę sposobu uczenia, zarządzania szkołami oraz pracy zespołowej nauczycieli. Jesteśmy również ekspertami w pracy z uczniami bez stosowania tradycyjnych ocen oraz podręczników. 

 

Wierzymy, że szkoła powinna być miejscem, gdzie każdy uczeń ma możliwość samodzielnego dochodzenia do wiedzy, bez presji ocen cyfrowych. Dzięki temu staje się odpowiedzialny za swój rozwój i posiada kompetencje do funkcjonowania we współczesnym świecie.

 
Odwiedzamy szkoły i przedszkola za granicą, aby obserwować efektywne rozwiązania i proponować implementowanie najlepszych działań. DzięKi tym wszystkim rozwiązaniom chcemy zapewnić naszym uczniom najwyższy poziom nauczania i przygotować ich do skutecznego funkcjonowania w dzisiejszym świecie.

TERMIN PŁATNOŚCI KOŃCZY SIĘ ZA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

Odpowiedzialność za uczenie się uczniów, a informacja zwrotna. - Jarosław Durszewicz

Prezes Fundacji Szkoła bez ocen, Instytut Zwinnej Edukacji, ekspert zarządzania oświatą, trener zwinnej zmiany, doradca zawodowy, nauczyciel akademicki, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, wieloletni dyrektor szkół, w ramach obowiązującego prawa oświatowego przekonuje do łamania schematów w zakresie oceniania, egzaminowania i
organizacji procesu uczenia.

Pasjonat efektywnych metod, które umożliwiają uczniom przejęcie odpowiedzialność za swoje uczenie się. Przeprowadza szkoły przez proces odejścia od stopni. Pokazuje rozwiązania edukacyjne z innych systemów edukacji.

Korzyści:

– zobaczysz dlaczego ważne są cele w budzeniu odpowiedzialności ucznia,
– zobaczysz w jaki sposób informacja zwrotna pomaga w osiąganiu celów przez ucznia
– doświadczysz jak samoregulacja wpływa na osiągnięcia sukcesu i satysfakcję z uczenia się
– zobaczysz inną perspektywę pracy nauczyciela

Od stopnia do oceny. Informacja zwrotna - naturalny proces w krzywym zwierciadle instytucji. - dr Marek Kaczmarzyk

Doktor w zakresie nauk biologicznych, nauczyciel, wykładowca, profesor Uniwersytetu Śląskiego neurodydaktyk i matematyk doktor w zakresie nauk biologicznych

Korzyści:

– zrozumiesz różnice pomiędzy szkolnym stopniem a procesem oceniania
– dowiesz się dlaczego zdolność do oceny kompetencji jest w naszym gatunku przystosowawczo konieczna
– zrozumiesz właściwe znaczenie procesu oceny kompetencji w strukturze społecznej oraz zaburzenia tego procesu związanego z życiem w dużych populacjach.
– zrozumiesz mechanizm powstawania autorytetu i jego cechy związane z procesem weryfikacji jakości kompetencji
-zdobędziesz praktyczne wskazówki, pozwalające dawać uczniom lepszy feedback

Jak informacja zwrotna pomaga uczniom w osiąganiu kompetencji. - dr Łukasz Srokowski

Socjolog, trener, edukator. Twórca grupy Navigo Edukacja, w skład której wchodzą Autorskie Szkoły Podstawowe Navigo we Wrocławiu, Poznaniu oraz Warszawie oraz Autorskie Liceum Navigo we Wrocławiu

Korzyści:

– zrozumiesz , jak różne rodzaje informacji zwrotnej mają wpływ na motywację uczniów
– zdobędziesz praktyczne wskazówki, pozwalające dawać uczniom lepszy feedback
– zapoznasz się z systemem zdobywania kompetencji opartych na podstawie programowej
– poznasz najczęściej popełniane błędy przy dawaniu uczniom informacji zwrotnej

Niespodziewane korzyści informacji zwrotnej. Czy informacja zwrotna może wspierać rozwój społeczny i emocjonalny? - Teresa Ulanowska

Socjolog, kulturoznawca, pedagog wczesnoszkolny, oligofrenopedagog. Trener umiejętności społecznych, edukatorka pozytywnej dyscypliny dla rodziców i nauczycieli, terapeuta TSR

Korzyści:

-dowiesz się jak dobrze udzielona informacja zwrotna wspiera procesy motywacyjne
-doświadczysz jak budować w dziecku poczucie własnej wartości i przekonanie o własnej skuteczności
-wzmocnisz kompetencje potrzebne do wchodzenia w wartościowe relacje społeczne
-zobaczysz jak informacja zwrotna może stać się elementem pracy wychowawczej i profilaktyki uniwersalnej

Umiejętne i skuteczne udzielanie informacji zwrotnej w przestrzeni rozwoju psychofizycznego ucznia. - dr Przemysław Pieczyński

Dr nauk o kulturze fizycznej, psycholog sportu, trener mentalny, coach, trener biznesu, psychodietetyk, doradca zawodowy, kinezjolog, a przede wszystkim pasjonat i entuzjasta wydobywania ludzkiego potencjału.

Korzyści:

-dowiesz się jak umiejętnie a zarazem skutecznie możesz udzielić informacji zwrotnej w przestrzeni rozwoju psychofizycznego
-nabędziesz wiedzę i kompetencje, które są pozytywnym wzmocnieniem w rozwoju psychicznym i fizycznym dziecka
-poznasz praktyczne sposoby wsparcia rozwojowego dziecka w nowych, specyficznych warunkach współczesnej szkoły

Feedback zamiast stopni: jak doceniać za wysiłek? - Joanna Mytnik

Dr hab. Joanna Mytnik
prof. uczelni, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej
Jestem liderką zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji na Politechnice Gdańskiej (od 2020), biolożką, badaczką, wykładowczynią akademicką. Moją pasją jest projektowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Fascynuje mnie poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji, moim marzeniem jest wdrożenie realnej zmiany w edukacji w Polsce. Jestem przeciwniczką stopni szkolnych i opresyjnego systemu edukacyjnego.

Korzyści:

– dowiesz się za co warto doceniać, jak to robić i dlaczego?
– dowiesz się co o docenianiu mówią wyniki badań?
– ocenisz czy pochwały są skuteczne?
– przekonasz się czy talent można w sobie wykształcić?
– dowiesz się jak świętować porażki?

Informacja zwrotna w pracy grupowej uczniów - holistyczna ocena postępów. - Anna Szulc

Nauczycielka matematyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli i wykładam w UAM, autorka metod uczenia się opartych o dobre relacje, wspierającą komunikację i wiedzę z zakresu neuronauk. Pomysłodawczyni i organizatorka cyklicznej, ogólnopolskiej konferencji EMPATYCZNA EDUKACJA – EMPATYCZNA POLSKA w Zduńskiej Woli. autorka książki “Nowa szkoła” i współautorka Statutu nieumarłego.

Korzyści:

– zobaczysz jak zgodnie z prawem stosować ocenę bieżącą w praktyce
– znajdziesz odpowiedź jak ocenę cząstkową zastąpić oceną – bieżącą czyli informacją zwrotną
– zobaczysz jak dokonywać holistycznej oceny postępów
– zobaczysz jak udzielać informację zwrotną do pracy zespołowej
– poznasz rozwiązania w kierowaniu informacji zwrotnej wypracowane podczas wieloletniej pracy bez oceniania stopniem

Przestrzeń na informację zwrotną” czyli jak odejść od wykładu ławek i ciszy. (klasy starsze szkoły podstawowej i szkoła średnia) - Aneta Ludwikowska, Joanna Wójtowicz

JOANNA WÓJTOWICZ
W swojej codziennej pracy dydaktycznej tak aranżuję przestrzeń, by sprzyjała pracy zespołowej i wymianie doświadczeń i jednocześnie pozwalała na pracę indywidualną.

Stosuję metody pracy angażujące aktywność i kreatywność młodzieży, aby uczniowie stawali się podmiotami procesu uczenia się, a także rozumieli, po co i jak rozwijać kompetencje. Z pasją uczę notatek graficznych i zachęcam do ich stosowania na co dzień, by nie tylko wspomagać uczenie się, ale i doświadczać radości płynącej z kreatywności i tworzenia własnego stylu.

ANETA LUDWIKOWSKA
Nauczycielka matematyki w szkole średniej oraz trenerka zwinnej zmiany pracy z uczniem ceni relacje w pracy z uczniami, skupia się nad skuteczną organizacją procesu uczenia

Korzyści:

– dowiesz się, w jaki sposób stworzyć najlepsze warunki do procesu uczenia się
– poznasz metody i formy pracy na lekcji zupełnie innych niż wykład i heureza
– otrzymasz konkretne narzędzia i rozwiązania do zastosowania na każdej lekcji
– dowiesz się, jak stać się koordynatorem procesu uczenia, a nie wykładowcą
– poznasz sposoby udzielania informacji zwrotnej w trakcie procesu

„Bez stopnia na przedmiotach artystycznych” - od lekcji do procesu, rozwiązania angielskie, norweskie, islandzkie. (szkoła podstawowa i szkoła średnia) - Justyna Durszewicz, Milena Sobótka

Justyna Durszewicz
Członek zarządu Fundacji Szkoła bez ocen, pracuje w: Instytut Zwinnej Edukacji, twórca modelu adaptacji Scrum w szkole- zwinne zarządzanie, trener biznesu, trener wspomagania, trener zwinnej zmiany coach indywidualny, zespołowy i grupowy, nauczyciel, dyrektor, product owner, scrum master. Pasjonatka zwinnych technik pracy zespołowej zarówno dorosłych, jak i uczniów i dzieci Dzieli się umiejętnością wdrażania Scrum w edukacji i zwinnego zarządzania, metodyki pracy przez działanie z dziećmi i uczniami. Poznaje i pomaga adaptować rozwiązania edukacyjne z innych systemów edukacji w polskiej szkole.

Milena Sobótka
Trenerka zwinnej zmiany, pasjonatka uczenia przez działanie, obserwatorka rozwiązań systemów edukacyjnych w innych krajach, scrum master, zastępca dyrektora, nauczycielka języka angielskiego. Lubi testować to co jest nowe i inne. Nie boi się wyzwań i z chęcią wdraża innowacyjne pomysły w proces uczenia się. Pracuje nad rozwiązaniami w zakresie brania odpowiedzialności za proces uczenia się przez ucznia. Działa zespołowo poprzez Scrum w szkole – zwinne zarządzanie.

Korzyści:

– dowiesz się w jaki sposób przejść od lekcji do procesu twórczego, do którego zaprosisz uczniów
– doświadczysz planowania do celów i kryteriów oraz zobaczysz, jak informacja zwrotna prowadzi do osiągania celów
– Zobaczysz jak zaaranżować przestrzeń sprzyjająca rozwijaniu twórczości

Informacja zwrotna drogowskazem do osiągnięcia celu przez ucznia - Ela Polak, Jarek Durszewicz (szkoła podstawowa)

Jarek Durszewicz
Prezes Fundacji Szkoła bez ocen, Instytut Zwinnej Edukacji, ekspert zarządzania oświatą, trener zwinnej zmiany, doradca zawodowy, nauczyciel akademicki, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, wieloletni dyrektor szkół, w ramach obowiązującego prawa oświatowego przekonuje do łamania schematów w zakresie oceniania, egzaminowania i
organizacji procesu uczenia. Pasjonat efektywnych metod, które umożliwiają uczniom przejęcie odpowiedzialność za swoje uczenie się. Przeprowadza szkoły przez proces odejścia od stopni. Pokazuje rozwiązania edukacyjne z innych systemów edukacji.

Elżbieta Polak

Elżbieta Polak doświadczoną nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, trenerka wspomagania i zwinnej edukacji, a także gorąca propagatorka pracy bez stopni i podręczników. Moje życie zawodowe to fascynująca podróż ku tworzeniu inspirującego środowiska edukacyjnego, w którym każde dziecko może rozwijać się w sposób naturalny i kreatywny. W mojej pracy zawsze kładę nacisk na swobodę myślenia i eksploracji. Jestem przekonana, że dzieci najlepiej uczą się poprzez doświadczenie i odkrywanie, dlatego jestem zdecydowaną przeciwniczką sztywnych struktur, stopni i podręczników. Dążę do stworzenia przestrzeni, w której edukacja staje się pasjonującą podróżą, a nie jedynie zdobywaniem wiedzy.

Korzyści:

-poznasz istotę i strukturę informacji zwrotnej
-zobaczysz przykłady różnych form udzielania informacji zwrotnej
-poćwiczysz udzielanie Informacji zwrotnej uczniowi odnosząc się do kryteriów oceniania, czyli do kryteriów dobrze wykonanej pracy
-zrozumiesz jak pomagać uczniom osiągać cele a nie zdobywać stopnie

Rozmowa przy tablicach zadań scrumowych - centrum zwinnego zarządzania szkoły

Małgorzata Szczepańska, dyrektor Zespołu Szkół nr 2 w Opatowie, w strukturach którego funkcjonuje Liceum Ogólnokształcące imienia Bartosza Głowackiego w Opatowie. Propagatorka nowoczesnego procesu uczenia, pracy zespołowej nauczycieli, zwinnie zarządza szkołą.

Pracuje dla młodzieży i z młodzieżą dbając aby młodzież z powodzeniem mogła rozwijać swoje pasje i zainteresowania. Oprócz nauki, stawia na rozwój osobisty. Pozwala na kreatywność, nie tłumi wrażliwości.

Korzyści:

zobaczysz jak można w zwinny sposób zastąpić dokumenty do szuflady na tablice zrozumiałe dla wszystkich
poczujesz jak można planować w przejrzysty sposób planując konkretne działania dla uczniów
dowiesz się w jaki sposób zespół nauczycieli cyklicznie doskonali swoją pracę.