Konferencja ogólnopolska

Zwinne Przedszkole – jak zarządzać, wychowywać i uczyć w świecie zmian

3 lipca 2026

Zapraszamy na pierwszą zwinną konferencję dedykowaną specjalnie dla dyrektorów, organów prowadzących, nauczycieli i specjalistów pracujących w przedszkolu. Od kilku lat wspieramy szkoły i przedszkola w nowoczesnej organizacji pracy i widzimy, że nasze zwinne rozwiązania przynoszą efekty. Dlaczego o tym mówimy? Bo jesteśmy w tym ekspertami! 

Stworzyliśmy i wprowadziliśmy autorski, zwinny model organizacji pracy, który sprawdził się u innych i może sprawdzić się u Ciebie. Czas podzielić się tym podczas konferencji– zatem poznaj zwinne rozwiązania – bo dzieci potrzebują jutra już dziś. To konferencja, która jako jedyna łączy zarządzanie, wychowanie i dydaktykę bo widzimy przedszkole jako całość i jako całość chcemy je Wam pokazać. 

TERMIN PŁATNOŚCI KOŃCZY SIĘ ZA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

CZY TA KONFERENCJA JEST DLA CIEBIE?

z całą pewnością TAK, jeśli:

Chcesz zrozumieć współczesne dziecko i jego potrzeby. Interesuje Cię, jakie działania edukacyjne i wychowawcze naprawdę odpowiadają na wyzwania dzisiejszych czasów, co mówi o uczeniu się dzieci najnowsza nauka i jak przełożyć tę wiedzę na codzienną praktykę w sali przedszkolnej.

Szukasz skutecznych sposobów na zorganizowanie pracy przedszkola. Zastanawiasz się, jak zarządzać placówką, aby była bardziej efektywna, jak zgodnie z prawem ograniczyć biurokrację i dokumentację, jak przygotować siebie i zespół do nowej podstawy programowej oraz jak sprostać wyzwaniom stojącym przed współczesnym nauczycielem.

Chcesz budować silne i nowoczesne przedszkole. Potrzebujesz sprawdzonych rozwiązań, jak dbać o wizerunek dzieci i placówki w mediach, jak reagować na kryzys demograficzny i utrzymać stabilne funkcjonowanie przedszkola oraz jak tworzyć miejsce, które będzie bezpieczne, atrakcyjne i przyjazne dla dzieci, rodziców i nauczycieli.

haslo konferencja zwinne przedszkole intytut zwinnej edukacji 2

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

PLAN KONFERENCJI

24 października 2025 | Poznań

9.30 - 9.45

„Przedszkole przyszłości zaczyna się dziś” – między tradycją a innowacją – w którą stronę powinno podążać przedszkole?

Otwarcie konferencji z przedstawicielem kuratorium oświaty w Poznaniu

9.45 - 10.30

„Dokumentacyjny Detox” – Zwinny model zarządzania przedszkolem – jak odbiurokratyzować pracę przedszkoli i skupić się na działaniu.

Justyna Durszewicz i Jarek Durszewicz – Instytut Zwinnej Edukacji 

10.30 - 11.30

„Neurodydaktyka małego człowieka” – mózg przedszkolaka – plac budowy i wyzwanie dla nauczycieli.

dr Marek Kaczmarzyk prof. Uniwersytetu Śląskiego

11.30 - 12.30

„Jak zrozumieć dziecko i uniknąć chaosu w grupie? Rozwiązania pozytywnej dyscypliny”.

Monika Sobkowiak – Pani Monia

12.30 - 13.00

Przerwa na lunch.

13.00 - 13.30

Gość specjalny.

13.30 - 14.15

„Sekret skutecznego uczenia się dzieci – organizacja, która ma sens i realizuje nową podstawę programową”.

Jarek Durszewicz i Justyna Durszewicz – Instytut Zwinnej Edukacji

14.15 - 15.00

„Budowanie kultury pracy przedszkola w oparciu o ochronę wizerunku”.

Aleksandra Rodzewicz

15.00 - 15.45

Debata – Jakiego przedszkola potrzebujemy DZIŚ?

Formuła long table (goście specjalni)

15.45

Zakończenie konferencji.

POZNAJ NASZYCH PRELEGENTÓW I ICH WYKŁADY

Justyna Durszewicz

Jestem tre­nerką, nauczy­cielką, coachem i pasjo­natką zwin­nej edu­ka­cji. Na co dzień pra­cuję w zespole Insty­tutu Zwin­nej Edu­ka­cji i zasia­dam w zarzą­dzie Fun­da­cji Szkoła bez ocen. Zwin­ność i wpro­wa­dza­nie zmian w edu­ka­cji to moja droga – od kilku lat adap­tuję meto­dyki bizne­sowe, takie jak scrum, do świata szkoły i przed­szkola.

Stwo­rzy­łam autor­ską kon­cep­cję „Scrum w szkole”, którą roz­wi­jam wraz z zespo­łem, szko­ląc dyrek­to­rów w Aka­de­mii Zwin­nego Dyrek­tora. W pracy z naj­młod­szymi dziećmi wpro­wa­dzam inno­wa­cje, m.in. „Scrum for kids”, poka­zu­jąc, że zwin­ność wspiera nie tylko doro­słych, ale i przed­szkolaki.

Uwiel­biam pracę zespo­łową – zarówno z nauczy­cie­lami i dyrek­to­rami, jak i z dziećmi. Czer­piąc inspi­ra­cje z róż­nych sys­te­mów edu­ka­cji, wpro­wa­dzam roz­wią­za­nia meto­dyczne i orga­ni­za­cyjne, które naprawdę dzia­łają. Z doświad­cze­nia wiem, że szkoła i przed­szkole mogą być miej­scem twór­czej współ­pracy, odpo­wie­dzial­no­ści i rado­ści z ucze­nia się.

Spo­tkasz mnie w prze­strzeni szko­leń, pro­jek­tów edu­ka­cyj­nych i w social mediach na pro­filu Zwinna Edu­ka­cja, gdzie razem z zespo­łem dzie­limy się wie­dzą i inspi­ra­cjami.

Justyna Durszewicz
Jaroslaw Durszewicz

Jarek Durszewicz

Jestem pre­ze­sem Fun­da­cji Szkoła bez ocen i współ­twórcą Insty­tutu Zwin­nej Edu­ka­cji. Ekspert zarzą­dza­nia i prawa oświa­to­wego, tre­ner, doradca zawo­dowy, nauczy­ciel aka­de­micki i wie­lo­letni dyrek­tor szkół. W ramach obo­wią­zu­ją­cego prawa oświa­to­wego poka­zuję, jak prze­ła­my­wać sche­maty w zarzą­dza­niu, oce­nia­niu, egza­mi­no­wa­niu i orga­ni­za­cji pro­cesu ucze­nia się.

Pasjo­nuje mnie wpro­wa­dza­nie zmian w edu­ka­cji – szcze­gól­nie tych, które oddają uczniom odpo­wie­dzial­ność za ich wła­sny roz­wój. Lubię wyzwa­nia i wie­rzę, że szkoła i przed­szkole mogą stać się miej­scem nowo­cze­snym, ela­stycz­nym i naprawdę przy­ja­znym dla dzieci i nauczy­cieli.

Wykład:

„Dokumentacyjny Detox” - Zwinny model zarządzania przedszkolem - jak odbiurokratyzować pracę przedszkoli i skupić się na działaniu. - Justyna i Jarosław Durszewicz

Problemy:

  • Jak uniknąć przeciążenie dokumentacją – gdy biurokracja pochłania czas, energię i odbiera radość z pracy.

  • Jak zachować równowagę – w planowaniu i dokumentowaniu/ trudności w pogodzeniu wymagań prawa z realnymi potrzebami dzieci i nauczycieli.

  • Jak reagować na spadek motywacji zespołu – papierologia zamiast dydaktyki prowadzi do zniechęcenia i wypalenia.

Rozwiązania:

  • Poznasz trzy proste strategie ograniczania dokumentacji, dzięki którym zyskasz więcej czasu na realne działania i pracę z zespołem.

  • Odkryjesz zwinny model zarządzania przedszkolem, który pozwoli skupić się na celach i skutecznych rozwiązaniach, zamiast na papierach.

  • Otrzymasz konkretne narzędzia organizacyjne, które usprawnią codzienną pracę nauczycieli i poprawią współpracę całego zespołu.

  • Dowiesz się, jak jasno określać cele i komunikować je rodzicom, aby widzieli przejrzystość pracy przedszkola i sukcesy swoich dzieci.

  • Odzyskasz radość z pracy i poczucie sensu, bo biurokracja przestanie dominować nad dydaktyką i wychowaniem.

Wykład:

„Sekret skutecznego uczenia się dzieci – organizacja, która ma sens i realizuje nową podstawę programową” - Justyna i Jarosław Durszewicz

Problemy:

  • Jak wyznaczać cele i wspierać dzieci w ich osiąganiu? / Zajęcia często prowadzone są „dla samej aktywności”, bez jasnego sensu i informacji zwrotnej.

  • Które elementy naprawdę decydują o skutecznym uczeniu się? / Nauczyciele nie zawsze wiedzą, jakie elementy mają wpływ na skuteczne uczenie się i jaka jest ich rola w procesie uczenia

  • Jak dać dzieciom przestrzeń i autonomię w uczeniu się? / Brak swobody wyboru i nieprzemyślana organizacja przestrzeni hamują samodzielność i zaangażowanie.

Rozwiązania:

  • Nauczą się formułować jasne cele i dawać dzieciom wartościową informację zwrotną, dzięki czemu zajęcia będą naprawdę rozwijać, a nie tylko wypełniać czas.

  • Odkryją, jak wykorzystać przestrzeń i autonomię dziecka, aby wzmacniać jego zaangażowanie, samodzielność i realne uczenie się.

  • Poznają elementy skutecznego procesu uczenia się (motywacja, emocje, powtarzalność, doświadczenie), co pozwoli prowadzić zajęcia bardziej efektywnie i z sensem.

dr Marek Kaczmarzyk prof. Uniwersytetu Śląskiego

Jestem doktorem nauk biologicznych, nauczycielem, wykładowcą i profesorem Uniwersytetu Śląskiego. Biolog, neurodydaktyk i memetyk, a także popularyzator nauki, który od lat z pasją pokazuje, jak odkrycia biologii i neurodydaktyki można wykorzystać w edukacji. Propaguję dydaktykę ewolucyjną – dziedzinę badającą wpływ mechanizmów ewolucyjnych na proces uczenia się i jego praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Jestem również autorem książek, w tym publikacji „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”, w której pokazuję, jak tworzyć środowisko edukacyjne wspierające naturalny rozwój dziecka.

Marek Kaczmarzyk
Wykład:

„Neurodydaktyka małego człowieka” - mózg przedszkolaka - plac budowy i wyzwanie dla nauczycieli” - dr Marek Kaczmarzyk

Problemy:

  • Jak wykorzystać wiedzę o mózgu dziecka w praktyce? / Nauczyciele nie wiedzą, jak przełożyć neurobiologię na codzienną pracę.

  • Jak tworzyć środowisko wspierające rozwój, a nie przeciążające dziecko? / Przedszkole dostarcza za dużo bodźców zamiast sprzyjać uczeniu się.

  • Jak minimalizować stres i chaos w otoczeniu dziecka? / Nadmiar bodźców i brak dorosłego wsparcia hamują rozwój mózgu.

  • Czy mamy świadomość, że każde doświadczenie kształtuje mózg? / Zwykła codzienność w przedszkolu może budować albo osłabiać potencjał dziecka.

Rozwiązania:

  • Dowiesz się, jak w prosty sposób przełożyć wiedzę o mózgu dziecka na codzienną praktykę w sali przedszkolnej.

  • Poznasz metody tworzenia środowiska edukacyjnego, które wspiera rozwój, zamiast przeciążać dziecko bodźcami.

  • Odkryjesz, jak emocje i relacje stają się fundamentem skutecznego uczenia się i budowania potencjału dziecka.

Monika Sobkowiak

Monika Sobkowiak

Jestem edu­ka­torką, dyplo­mo­waną nauczy­cielką przed­szkola, neu­ro­lo­go­pedką i autorką, przy­ja­ciółką dzieci, rodzi­ców i nauczy­cieli przed­szkola. Serce, umysł i pióro odda­łam edu­ka­cji. Two­rzę kursy i mate­riały dla nauczy­cieli przed­szkola oraz rodzi­ców przed­szkolaków wspie­ra­jące holi­styczny roz­wój dziecka. Jestem autorką ogól­no­pol­skich pro­jek­tów edu­ka­cyj­nych sta­wia­ją­cych na roz­wój kre­atyw­no­ści i podą­ża­nie za potrze­bami dziecka. Usły­szysz mnie na kon­fe­ren­cjach, w pod­ca­stach, w social mediach, a spo­tkasz we Wro­cła­wiu.

Wykład:

„Jak zrozumieć dziecko i uniknąć chaosu w grupie? Rozwiązania pozytywnej dyscypliny” - Monika Sobkowiak

Problemy:

  • Jak mówić, by dzieci chciały z nami współpracować / Dzieci nie słuchają

  • Jak dopasować aktywności i formy zajęć, by zainteresować przedszkolaka? / Dzieci nie potrafią się skupić na zajęciach

  • Jak zrozumieć małego człowieka? / Dzieci nie mają szacunku do nauczyciela

Rozwiązania:

  • Poznasz skuteczne sposoby komunikacji, dzięki którym dzieci będą chciały współpracować i lepiej słuchać nauczyciela.

  • Zrozumiesz potrzeby i emocje przedszkolaka, co pomoże budować wzajemny szacunek i dobre relacje w grupie.

  • Otrzymasz praktyczne narzędzia pozytywnej dyscypliny, które pozwolą dopasować zajęcia do możliwości dzieci i utrzymać porządek bez chaosu.

Aleksandra Rodzewicz

Jestem logo­pedką, tyflo­pe­da­gożką, sur­do­pe­da­gożką i nauczy­cielką dyplo­mo­waną. Od zawsze bli­sko mi do dzieci, rodzi­ców i nauczy­cieli, bo wła­śnie z nimi współ­two­rzę prze­strzeń edu­ka­cji. Przez wiele lat kie­ro­wa­łam Porad­nią Psy­cho­lo­giczno-Peda­go­giczną w Węgo­rze­wie, a dziś wspie­ram kadrę oświa­tową jako tre­nerka, eks­pertka i edu­ka­torka.

Pro­wa­dzę szko­le­nia i wykłady, współ­pra­cuję przy pro­jek­tach roz­wi­ja­ją­cych edu­ka­cję włą­cza­jącą, wspie­ram dyrek­to­rów i nauczy­cieli w budo­wa­niu jako­ści pracy przed­szkoli i szkół. Jestem eks­pertką główną ds. szko­leń w Insty­tu­cie Badań Edu­ka­cyj­nych, wykła­dam na stu­diach pody­plo­mo­wych z higieny cyfro­wej, a także dzielę się wie­dzą i doświad­cze­niem w mediach jako #Fa­cet­ka­_z_Po­radni.

Moje serce i ener­gia są w edu­ka­cji – tej, która naprawdę odpo­wiada na potrzeby dziecka.

Aleksandra Rodzewicz
Wykład:

„Budowanie kultury pracy przedszkola w oparciu o ochronę wizerunku” - Aleksandra Rodzewicz

Problemy:

  • Jak budować spójną kulturę ochrony wizerunku w przedszkolu? / Zasady często istnieją tylko „na papierze”, a codzienne praktyki są niespójne i zależne od indywidualnych decyzji nauczycieli.

  • Jak chronić dzieci przed nieświadomym naruszeniem prywatności? / Publikowanie zdjęć czy filmów może narażać dzieci i rodziny, a oczekiwania rodziców bywają rozbieżne.

  • Jak skutecznie komunikować się z rodzicami w sprawie wizerunku dzieci? / Brak jasnych zasad i dialogu prowadzi do nieporozumień, obaw i konfliktów.

  • Jak atrakcyjnie przedstawiać działania przedszkola bez wykorzystywania wizerunku dzieci? / – Placówki często nie wiedzą, jak promować swoje osiągnięcia i komunikować sukcesy, nie naruszając prywatności podopiecznych.

Rozwiązania:

  • Poznasz sposoby budowania spójnej kultury ochrony wizerunku w codziennej pracy, dzięki czemu zasady nie pozostaną „na papierze”, ale staną się częścią wartości i praktyki przedszkola.

  • Dowiesz się, jak świadomie chronić dzieci przed ryzykiem naruszenia prywatności, unikając sytuacji konfliktowych i wykluczających, a jednocześnie dbając o potrzeby rodziców.

  • Otrzymasz narzędzia do skutecznej komunikacji i współpracy z rodzicami, co pozwoli budować zaufanie, przejrzystość i poczucie wspólnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci.

  • Poznasz sprawdzone sposoby promowania działań przedszkola bez wykorzystywania wizerunku dzieci, dzięki którym pokażesz sukcesy placówki w sposób atrakcyjny, bezpieczny i zgodny z prawem.

WSPÓŁORGANIZATOR KONFERENCJI W POZNANIU

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - logo
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Zakład Podstaw Wychowania i Opieki

Współorganizatorem konferencji „Zwinne przedszkole”, która odbędzie się 24 października 2025 roku w Poznaniu, jest prof. UAM dr hab. Renata Michalak, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych, Zakład Podstaw Wychowania i Opieki.

PATRONAT

Polski Komitet Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego OMEP
Polskie Stowarzyszenie Dalton
polskie-stowarzyszenie-montessori-logo-2
Polskie Stowarzyszenie Montessori

CENA
480 zł

Cena zawiera:

Koszt udziału w kon­fe­ren­cji – 480 zł

Jeśli potrze­bu­jesz zano­co­wać dzień wcze­śniej, na życze­nie uczest­nika kon­fe­ren­cji koszt noc­le­gów może być doli­czony do fak­tury za udział w kon­fe­ren­cji.

Pro­simy o kon­takt z Jaro­sła­wem Dur­sze­wi­czem tel. 728 865 802 lub jarek­din­sty­tu­t@g­mail.com
W spra­wach orga­ni­za­cyj­nych kon­taktuj się z Justyną Dur­sze­wicz tel 509 228 509 lub justy­na­chin­sty­tu­t@g­mail.com

Miejsce konferencji w poznaniu:
Zakład Podstaw Wychowania Uniwersytet Adama Mickiewicza, Szamarzewskiego 89 (bud. D) Poznań 

Jeśli chcesz zapi­sać się na kon­fe­ren­cję w tym samym gro­nie eks­per­tów i roz­li­czyć koszt w tym roku szkol­nym zgłoś się już dzi­siaj i zare­zer­wuj miej­sce:

24 paździer­nika 2025 Pozna­ń
3 luty 2026 Gorzów Wiel­ko­pol­ski
12 maja 2026 Wro­cław

TERMIN PŁATNOŚCI KOŃCZY SIĘ ZA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

Zespół Instytutu Zwinnej Edukacji

KIM JESTEŚMY

Jeste­śmy grupą nauczy­cieli, dyrek­to­rów na wszyst­kich eta­pach edu­ka­cji, a jed­no­cze­śnie tre­ne­rów, któ­rzy posta­no­wili zro­bić coś waż­nego dla edu­ka­cji. Mamy odwagę mówić pro­sto o tym co nie działa i posia­damy kom­pe­ten­cje do wspo­ma­ga­nia we wpro­wa­dza­niu efek­tyw­nych roz­wią­zań w szko­łach i przed­szko­lach.

Dzia­łamy w ramach Fun­da­cji Szkoła bez ocen i naszym celem jest inspi­ro­wa­nie do głę­bo­kich zmian w obsza­rze edu­ka­cji. Przez ostat­nie lata dzia­łal­no­ści sta­ramy się poka­zać nowe podej­ście, które zastąpi tra­dy­cyjny sys­tem oce­nia­nia i zarzą­dza­nia w szko­łach i przed­szko­lach. Podej­ście które sku­pia się na nowo­cze­snej orga­ni­za­cji pro­cesu ucze­nia i osią­ga­nia przez dzieci i uczniów celów.

Posia­damy sze­ro­kie doświad­cze­nie w pro­wa­dze­niu ogól­no­pol­skich pro­jek­tów, szko­leń, wizyt stu­dyj­nych, które mają na celu zmianę spo­sobu ucze­nia w przed­szko­lach i szko­łach, zarzą­dza­nia szko­łami oraz pracy zespo­ło­wej nauczy­cieli. Jeste­śmy rów­nież eks­per­tami w pracy z dziećmi, uczniami bez sto­so­wa­nia tra­dy­cyjnych ocen oraz pod­ręcz­ni­ków.

Wie­rzymy, że przed­szkole powinno być miej­scem, gdzie każde dziecko ma moż­li­wość doświad­cza­nia świata i osią­ga­nia celów w przed­szkolu w swoim tem­pie.

Odwie­dzamy szkoły i przed­szkola za gra­nicą, aby obser­wo­wać efek­tywne roz­wią­za­nia i pro­po­no­wać imple­men­to­wa­nie naj­lep­szych dzia­łań. Dzięki tym wszyst­kim roz­wią­za­niom chcemy zapew­nić dzie­ciom naj­wyż­szy poziom naucza­nia i przy­go­to­wać ich do sku­tecz­nego funk­cjo­no­wa­nia w dzi­siej­szym świe­cie.

TERMIN PŁATNOŚCI KOŃCZY SIĘ ZA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Możesz się również zapisać na edycję do Wrocławia i Gorzowa Wielkopolskiego