6 kroków do Szkoły bez stopni
INDYWIDUALNY PLAN WSPARCIA SZKOŁY
W oparciu o nasze bogate doświadczenie proponujemy cykl warsztatów prowadzących szkołę w kierunku pracy bez stopni szkolnych. Nasze warsztaty są kompleksowym wsparciem dla szkół, które chcą pracować bez stopni, ale również takich, które dążą do poprawy efektywności kształcenia.
Odejdź od ocen cyfrowych
Od wielu lat pomagamy szkołom stopniowo odchodzić od ocen cyfrowych. Zachęcamy do obejrzenia filmu ze szkoły w Olsztynie, która z konsekwencją wprowadza zmiany w swojej szkole.
JAK WYGLĄDAJĄ WARSZTATY?
Podczas organizowanych przez nas warsztatów stawiamy na:
- interakcję,
- aktywne uczestnictwo,
- pracę zespołową
- i refleksję.
Dajemy nauczycielom kompetencje do efektywnej w organizacji procesu uczenia. W czasie warsztatów nauczyciele wzbogacają swój warsztat pracy i wypracowują własne zadania edukacyjne.
Wszyscy uczestnicy warsztatów są zaangażowani w ten proces i widzą, jakie korzyści może przynieść rezygnacja z ocen na rzecz informacji zwrotnej.
Wszystkie z proponowanych spotkań mają na celu poprawę jakości i efektywności kształcenia. Jesteśmy przekonani, że rezygnacja ze stopni wyrażonych cyfrą na rzecz informacji zwrotnej to korzystny krok dla każdej szkoły.
Dołącz do naszej fundacji Szkoła bez ocen i przełam tradycyjne metody oceniania! Z nami wprowadzisz innowacyjne podejście do edukacji, które daje szansę na rozwój każdemu uczniowi. Nie czekaj, zrób ten krok naprzód już dziś!
PROPONOWANE WARSZTATY
ORGANIZACJA EFEKTYWNEGO PROCESU UCZENIA SIĘ
Zapraszamy Cię na warsztat „Organizacja efektywnego procesu uczenia się uczniów”, który pomoże Ci zdobyć większą świadomość skutecznego uczenia się oraz nauczyć, jak zmotywować swoich uczniów do większej odpowiedzialności za swoje wyniki.
Podczas warsztatu:
- Dowiesz się, jak przebiega proces uczenia się i jak wpływać na jego efektywność.
- Nauczysz się jak organizować lekcje w taki sposób, aby były skuteczne i wykorzystywały moc informacji zwrotnej.
- Skonfrontujesz swoją praktykę i myślenie o ocenianiu z przepisami prawa oświatowego oraz wiedzą naukową na temat oceniania.
- Otrzymasz argumenty, które pomogą w dyskusji na temat wyższej efektywności szkoły bez stopni.
- Zobaczysz w jaki sposób budować wewnętrzną motywację u uczniów.
- Będziesz wiedział jak uwolnić się od nadmiernego poczucia odpowiedzialności za wyniki uczniów, które często prowadzi do frustracji
- Zyskasz możliwość rozwiązania problemów takich jak brak aktywności uczniów na lekcji, trudności w organizacji pracy, brak motywacji, poczucie przeciążenia i brak oczekiwanych rezultatów.
- Jako dyrektor placówki otrzymasz check-listę do kontroli przebiegu procesu uczenia w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
Nie czekaj! Dołącz do nas wraz ze swoimi nauczycielami i przekonaj się, jakie zmiany możesz wprowadzić w swojej szkole. Zapewniamy Ci przyjazną atmosferę i profesjonalne wsparcie, które pozwolą Ci osiągnąć sukces w organizacji efektywnego procesu uczenia się uczniów.
CO ZAMIAST STOPNI?
Czy zauważyłeś, że uczniowie często nie uczą się pomimo otrzymywania ocen? A może masz już dość konieczności systematycznego wystawiania określonej ilości tradycyjnych ocen w formie stopni? Jeśli tak, to nasze szkolenie jest stworzone specjalnie dla Ciebie!
Szkolenie “Co zamiast stopni” to pokazanie alternatywy dla oceny wyrażonej cyfrą i tego, w jaki sposób będziemy monitorowali postępy uczniów tak, aby to oni byli odpowiedzialni za swoje uczenie się i dążyli do realizacji określonych celów. To spotkanie w czasie którego zobaczysz, jak w praktyce realizować funkcje oceniania zapisane w prawie oświatowym. Poznasz również rozwiązania, które lepiej odpowiadają potrzebom współczesnego systemu edukacji i sprawdzają się między innymi w Norwegii, Finlandii, Anglii, Islandii.
Na tym warsztacie:
- zajmiesz się tematem oceniania, jego celami i funkcją, refleksją nad ocenianiem abyś mógł zrozumieć istotę tego procesu zgodnie z przepisami prawa oświatowego;
- podniesiesz swoje kompetencje w zakresie sposobów i warunków oceniania wewnątrzszkolnego;
- wykorzystasz podstawę programową jako narzędzie do tworzenia celów kształcenia i zadań edukacyjnych;
- dowiesz się, w jaki sposób zastąpić tradycyjne oceny;
- dowiesz się także, jak efektywnie monitorować proces uczenia się i jak korzystać z narzędzi pozwalających na skuteczne ocenianie postępów uczniów bez użycia stopni;
- zapoznasz się z wypracowanymi rozwiązaniami na pracę bez stopni, które zostały opracowane przez szkoły z Polski, Norwegii, Anglii i Islandii. Dzięki temu będziesz mógł inspirować się praktykami innych placówek edukacyjnych;
- będziesz miał również okazję nauczyć się projektować angażujące zadania edukacyjne dla uczniów, które pozwalają na efektywną organizację procesu uczenia;
- będziesz mógł dostosować formy monitorowania postępów uczniów do swoich potrzeb oraz poznać sposoby ustalania oceny końcoworocznej.
Nie czekaj! Dołącz do naszego warsztatu i zdobądź niezbędne umiejętności w udzielaniu informacji zwrotnej. Już teraz zacznij kreować przyjazną i efektywną atmosferę edukacyjną!
METODY UCZĄCE MYŚLENIA
PROCES UCZENIA W PRAKTYCE
Czy zastanawiałeś się, jak uczynić swoje lekcje bardziej dynamicznymi i angażującymi? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie! Nasze szkolenie „Metody uczące myślenia – proces uczenia w praktyce” pomoże Ci odkryć nowe metody nauczania, które nie tylko zmotywują Twoich uczniów, ale także pomogą im rozwijać kluczowe kompetencje. Jesteśmy elastyczni i możemy dostosować to szkolenie do Twoich potrzeb. Jeśli chcesz, możemy nawet przeprowadzić lekcję demonstracyjną z Twoimi uczniami.
Podczas warsztatu:
- Będziesz miał okazję przepracować kilka różnych metod nauczania, poprzez interaktywne zadania edukacyjne. W ten sposób będziesz mógł doświadczyć, jak te metody mogą być stosowane w Twojej klasie, zachęcając uczniów do współpracy, wykorzystywania swojej wiedzy oraz rozwijania poczucia autonomii;
- Poznasz wybrane techniki uczenia się, które pozwolą Ci na efektywne nauczanie uczniów, jak uczyć się samodzielnie oraz nauczysz się kreatywnego wykorzystywania różnych technik uczenia się, co pozwoli Ci na lepsze przyswojenie wiedzy przez uczniów.
- Poznasz metody, które wywołują emocje i angażują uczniów w proces nauki;
- Nauczysz się technik, które umożliwią współpracę i wykorzystanie własnej wiedzy przez uczniów, a także zwiększą ich poczucie autonomii oraz wykorzystanie ich mocnych stron;
- Dowiesz się również, jak samodzielnie prowadzić uczniów przez duże partie materiału w szybki i skuteczny sposób;
- Zaplanujesz lekcje zgodnie z wymaganiami efektywnego procesu uczenia się, co zapewni Twoim uczniom wszechstronny rozwój i sukces w nauce;
- Będziesz mieć możliwość stworzenia "banku pomysłów" na efektywne zajęcia z różnych przedmiotów.
- Zrozumiesz, że proponowane przez nas metody pomogą uczniom samodzielnie docierać do wiedzy, co z pewnością zwiększy ich zaangażowanie i efektywność nauki.
Nie czekaj dłużej! Dołącz do uczestników tego szkolenia i odkryj nowe możliwości w procesie nauczania. Zdobądź umiejętności, które sprawią, że Twoje lekcje staną się bardziej interesujące, skuteczne i angażujące dla uczniów
POZIOMY I NARZĘDZIA INFORMACJI ZWROTNEJ
Bez informacji zwrotnej nie ma uczenia się! Wielu nauczycieli obawia się, że jest to zadanie obciążone dużą ilością pracy i formą pisemną zajmującą dużo czasu.
Odczarujemy takie myślenie o informacji zwrotnej. Zapraszamy na szkolenie, które pokaże Ci różne poziomy informacji zwrotnej i sposoby jej udzielania tak, aby pomagała uczniom w procesie uczenia, a Tobie dała satysfakcję ze skutecznego i efektywnego działania.
W czasie warsztatu:
- Poznasz kilka poziomów udzielania informacji zwrotnej;
- Dowiesz się, jak sprawdzić moc informacji zwrotnej odnoszącej się do kryteriów;
- Praktycznie doświadczysz udzielania i odbierania informacji zwrotnej podczas prostego zadania;
- Podniesiesz kompetencje w konstruowaniu informacji zwrotnej w procesie uczenia;
- Nauczysz się korzystać z prostych narzędzi do udzielania informacji zwrotnej oraz dostosowywać modele komunikacyjne do sytuacji edukacyjnych;
- Zobaczysz, że informacja zwrotna nie musi być informacją pisemną formą stosowaną do każdego zadania dla każdego ucznia;
- Przekonasz się, że informacja zwrotna może być udzielana w czasie lekcji;
- Zobaczysz różnicę między informacją zwrotną kierowaną do ucznia a informacjami kierowanymi do rodziców;
- Wzmocnisz swoje kompetencje w ocenianiu wewnątrzszkolnym i oceną bieżącą w formie informacji zwrotnej;
RODZICE W PROCESIE ODEJŚCIA OD STOPNI
Jako nauczyciele a jednocześnie rodzice wiemy, że czasami porozumienie się z dziećmi szczególnie gdy chodzi o ocenianie ich postępów w nauce może być utrudnione. Stopień jest prostą, wygodną informacją dla rodzica o, no właśnie o czym?
Chcemy pokazać rodzicom inną perspektywę oceny postępów ich dziecka i monitorowania jego osiągnięć. Chcemy pokazać to, że warto skupić uwagę dzieci i swoją na osiąganiu celów a nie stopni.
Aby wspomóc dyrektorów i nauczycieli w tym niełatwym zadaniu, stworzyliśmy warsztat dla Rodziców – „Rodzice w procesie odejścia od stopni”. Rodzice nie znają innej szkoły i nie czasami trudno im zrozumieć innowacyjne działanie szkoły. Proponowany warsztat pozwoli im na zrozumienie dlaczego coraz więcej szkół decyduje się na odejście od tradycyjnych ocen cyfrowych oraz, że takie działanie podnosi efektywność kształcenia a nie powoduje, że dzieci przestają się uczyć. W czasie warsztatu dowiedzą się wszystkiego co potrzebne, aby zaakceptować tę nową formę oceniania.
Podczas warsztatu:
- po pierwsze, dowiesz się czym jest ocena bieżąca według prawa oświatowego. To pojęcie często przyprawia rodziców o zawrót głowy, ale my rozwiejemy wszelkie wątpliwości!
- Po drugie zobaczysz, co tak naprawdę jest najważniejsze w procesie uczenia dziecka. Często skupiamy się na ocenach, a zapominamy o tym, co nasze dziecko faktycznie osiąga i jak się rozwija. I jak proces uczenia widziany jest w świetle badań i najnowszej wiedzy o pracy mózgu.
- Po trzecie, uświadomimy Tobie rolę informacji zwrotnej w procesie uczenia tak, aby zrozumieć, że dzięki niej dziecko może rozwijać się szybciej, a Ty jako rodzic zyskasz pewność, że pomagasz mu jak najlepiej.
- Na koniec, pokażemy Ci przykłady praktyk szkół, które odważyły się odejść od tradycyjnych ocen. Dowiecie się o efektach takiego podejścia i jakie korzyści może przynieść Twojemu dziecku.
- Ale to nie wszystko! Nasz warsztat to także świetna okazja do inicjowania dyskusji o ocenianiu z innymi rodzicami. Będziesz mieć możliwość podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniami oraz porozmawiania z innymi, którzy podobnie jak Ty zadają sobie pytania dotyczące nowej formy oceniania.
PLANOWANIE PROJEKTOWE ZAJĘĆ INTERDYSCYPLINARNYCH KSZTAŁTUJĄCYCH MYŚLENIE ANALITYCZNE W ZWINNY SPOSÓB
Podczas warsztatu:
- Dowiesz się czym jest myślenie analityczne i jak rozwijać je u uczniówi!
- Zaplanujesz w zespole nauczycieli cykl zajęć interdyscyplinarnych rozwijających myślenie analityczne uczniów.
- Zobaczysz, w jaki sposób możesz niewystarczającą ilość godzin przeznaczoną na realizację zajęć Twojego przedmiotu, zrealizować inaczej i efektywnie.
- Zobaczysz, że podstawa programowa z twojego przedmiotu może być zrealizowana inaczej i bardziej efektywnie.
- Będziesz mógł skorzystać z doświadczeń innych.
Więc jeśli chcesz dać możliwość rodzicom w twojej szkole dowiedzieć się więcej o odejściu od stopni i zrozumieć, dlaczego jest to korzystne dla ich dzieci, zamów ten warsztat i zaproś rodziców na spotkanie „Rodzice w procesie odejścia od stopni”.
Przekonaj się sam, że warto!
DOŁĄCZ DO NAS!
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na nasze warsztaty, które mają na celu poprawę jakości i efektywności kształcenia. Jesteśmy przekonani, że rezygnacja ze stopni wyrażonych cyfrą na rzecz informacji zwrotnej to korzystny krok dla każdej szkoły. Dołącz do nas i wspólnie odkrywajmy nowe możliwości w procesie uczenia się!
Wszystkie nasze warsztaty podnoszą kompetencje dyrektorów nauczycieli w zakresie warunków i sposobów wewnątrzszkolnego oceniania.
Co możesz zrobić - skontaktuj się z nami!
- Zgłoś szkołę do projektu w formularzu kontaktowym, napisz maila, zadzwoń.
- Skontaktujemy się by omówić Twoje potrzeby, ustalimy wspólny plan odejścia od stopni.
- Przyjedziemy do Twojej szkoły z wybraną ilością warszatatów.
- Będziemy wspierać szkołę w zmianie.