Poznaj nas bliżej

Nasza filozofia

MISJA

Naszą misją jest promowanie nowoczesnego i efektywnego podejścia do edukacji, które skupia się na eliminacji ocen cyfrowych, nowoczesnej organizacji procesu uczenia i zwinnym zarządzaniu szkoła.

Wierzymy w samodzielność uczniów

Wierzymy, że szkoła powinna być miejscem, gdzie każdy uczeń ma możliwość samodzielnego dochodzenia do wiedzy, bez presji ocen cyfrowych. Dzięki temu staje się odpowiedzialny za swój rozwój i posiada kompetencje do funkcjonowania we współczesnym świecie.

Budujemy pozytywne środowisko edukacyjne

Działamy na rzecz budowania pozytywnego środowiska edukacyjnego dla uczniów i nauczycieli. Wartością, którą głęboko wyznajemy, jest współpraca i właśnie dlatego jesteśmy zespołem i budujemy zespóły.

Nasze metody szkoleń są potwierdzone naukowo

Nasze metody szkoleń oparte są na badaniach naukowych i doświadczeniach praktycznych oraz metodach zaczerpniętych z zarządzania organizacjami i rozwiązań stosowanych w systemach edukacji w innych krajach.

Współpracujemy z najlepszymi ekspertami edukacyjnymi

Współpracujemy z najlepszymi ekspertami edukacyjnymi. Odwiedzamy szkoły i przedszkola za granicą, aby obserwować efektywne rozwiązania, doskonalić nasze kompetencje i wzbogacać zasoby, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami edukacyjnymi. Dzięki temu, możemy proponować implementowanie najlepszych rozwiązań, które mogą zapewnić naszym uczniom najwyższy poziom nauczania i przygotować ich do skutecznego funkcjonowania w dzisiejszym świecie.

NASZE CELE

1.

ELIMINACJA OCEN CYFROWYCH

Nasz pierwszy cel to dążenie do eliminacji oceny cyfrowej w ocenianiu bieżącym z praktyki szkolnej i zastąpienie jej informacją zwrotną, co zdefiniowane jest w prawie oświatowym. Zdajemy sobie sprawę, że ocena cyfrowa często skupia się tylko na ważne aspekty efektywnego uczenia. Wierzymy, że konstruktywna informacja zwrotna jest kluczowa dla motywowania do nauki. Realizując projekt “Szkoła bez ocen”, rozpoczęliśmy ogólnopolska dyskusje na temat oceniania. Upowszechniamy i wyjaśniamy przepisy prawa oświatowego w zakresie ocenienia, które powinny przestrzegane.

2.

ORGANIZACJA EFEKTYWNEGO PROCESU UCZENIA

Kolejnym naszym celem jest spowodowanie, aby nauczyciele w szkołach stali się organizatorami nowoczesnego i efektywnego procesu uczenia się uczniów, odchodząc od roli przekazicieli wiedzy i egzekutorów tego, co uczeń zapamiętał. Chcemy, aby nauczanie było bardziej angażujące i dostosowane do potrzeb każdego ucznia. Aby nauka była nie tylko skuteczna, ale również interesująca i wymagała aktywnego udziału uczniów, samodzielnego dochodzenia do wiedzy. Chcemy również, aby uczeń znał cel uczenia się i drogę do tego celu wskazana przez kryteria sukcesu. Wiemy, że uczenie się następuje w wyniku motywacji wewnętrznej, która może powstać dzięki przemyślanej strategii nauczycieli, którzy maja w tym zakresie kompetencje.

3.

ZWINNE ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ

Nasz trzeci cel to propagowanie nowoczesnego, efektywnego sposobu zarządzania placówkami edukacyjnymi z wykorzystaniem zwinnej metodologii. Wiemy z doświadczenia, że elastyczność zarządzania, odbiurokratyzowanie szkoły, wprowadzenie faktycznej pracy zespołowej w małych zespołach nauczycieli, zwinne planowanie pracy placówki, nadzoru pedagogicznego, programu wychowawczo-profilaktycznego jest kluczowe dla rozwoju placówek oświatowych.

ZWINNE PODEJŚCIE
W EDUKACJI

Zastanawiasz się pewnie, czym właściwie jest zwinność w edukacji? Na poczatku możemy zdefiniować zwinność jako umiejętność dostosowywania się do zmieniających się warunków oraz szybkiego reagowania na nowe wyzwania. W przypadku edukacji, zwinność oznacza umiejętność dostosowywania się reagowania na zmieniający się świat.

Zwinne podejście w edukacji to metoda, która dostosowuje techniki Agile do środowiska szkolnego.

Ta metoda została opracowana i przetestowana w praktyce przez Justynę Durszewicz, jednego z członków zarządu Fundacji. Dzięki swojemu dziesięcioletniemu doświadczeniu w zarządzaniu zespołami scrumowymi, zdołała stworzyć unikalną metodykę, którą teraz dzieli się z innymi placówkami jako część Instytutu.

To, czym jest dzisiaj zwinne podejście w biznesie, ma również swoje odzwierciedlenie w edukacji. Agile to sposób myślenia i zarządzania niewielkimi zespołami, oparty na trzech filarach:

Naszym celem jest szkoła, w której nauczyciele współpracują w małych zespołach koncentrując się na efektywnej organizacji procesu uczenia.

Na czym polegają nasze działania z wprowadzania zwinności w szkole?

1. Wspieramy dyrektorów w innowacyjnym zarządzaniu.

Dajemy im kompetencje do zwinnego zarządzania szkołą podczas Akademii Zwinnego Dyrektora. Doświadczają podczas szkolenia zwinnego planowania pracą szkoły, poznają metodykę scrum, wzmacniają kompetencje miękkie w zarządzaniu, szczególnie zupełnie inny zwinny, prosty, przejrzysty nadzór pedagogiczny nad efektywnością procesów w szkole.

2. Staramy się także odbiurokratyzować szkołę,

aby skupić się na relacjach, efektywności działań i skupieniu na potrzebach ucznia. Wprowadzamy “zwinne, przejrzyste, dokumenty”, tzw rejestry zadań, które tworzą roczny plan pracy, plan nadzoru pedagogicznego, programy wychowawczo- profilaktyczny i plany pracy zespołów.

3. Nasze działania koncentrują się na wspomaganiu szkół w ich zmianie.

Poprzez tę metodykę możemy zwinnie zarządzać zmianą w szkole, wprowadzać zmiany nie na zasadzie rewolucji ale ewolucji. Metodyka ta pomaga także we wprowadzaniu szkoły bez stopni.

4. Pomagamy nauczycielom w rozwoju kompetencji współpracy i budowaniu zwinnych zespołów.

Wspólnie podczas rozmowy i systematycznym spotkaniom planują i realizują cele. To jest bardzo ważne bo tylko faktycznie, współpracujący nauczyciele z łatwością nucza takiej współpracy uczniów. Wierzymy, że zwinne podejście w edukacji może przynieść wiele korzyści dla wszystkich zaangażowanych stron – nauczycieli, uczniów, rodziców i osób zarządzających placówkami. Dlatego staramy się szerzyć tę metodykę i zachęcać do jej wykorzystania w codziennej pracy szkolnej.